پاسخ به سوال مطرح شده توسط : آقای تارام

پاسخ فرید باقری به کاربران وبلاگ اسرار گنج های گمشده ایران

از تمامی دوستان گرامی و کاربران همیشه فعال سایت به دلیل تاخیر در پاسخگویی عذرخواهی میکنم.متاسفانه برخی مشغله ها توفیق اینکه در خدمت شما گرامیان باشم را از بنده سلب کرده بود.

و اما می پردازیم به پاسخ سوال جناب تارام.دوست گرامی نشانه ها فوق نشانه های خوب و در عین حال بسیار ارزشمند هستند که البته به همه این موارد سختی کار عمق بالا و وجود تونل و تله را هم اضافه کنید.با توجه به اینکه در هیچ یک از عکس ها جهات جغرافیایی مشخص نشده و عکس هایی از اطراف در دسترس بنده نیست فقط میتوانم جهت هایی را که میتوانید به دنبال نشانه بعدی باشید را خدمتتان اعلام نمایم.جز یک مورد که در زیر به آن اشاره میکنم.

در عکس بالا یکی از محل های مورد نظر دقیقا در زیر خود جوغن است چرا که در جوغن هایی که با دهانه بزرگ حکاکی شده اند سرباری و یا مژدگانی در کف جوغن قرار دارد.امیدوارم کار با دستگاهی که خریداری کرده اید را آموخته باشید چرا که با همان دستگاه میتوانید تا عمق 5 الی 6 متر را کاوش کنید.

فلش ها شما را به سوی نشانه های بعدی راهنمایی میکنند به احتمال فراوان شما بیشتر از 20 ارش با نشانه بعدی فاصله ندارید

در عکس بالا دو نشانه مهم وجود دارد که شمارا به دهانه ورودی یک کقبره اشرافی یا به قول معروف سرداری راهنمایی میکند عمق کار بالاست و تعدد اتاق ها هم ممکن است موجب سردرگمی شما شود اما بنده تا پایان کار همواره راهنمای شما خواهم بود.

نشانه فوق نیز مانند نشانه های قبلی نشانه اول و البته در سلسله مراتب آنها مهمترین و برتریننشانه است چرا که هم کروکی و هم محل درب ورود و هم کلیت کار در آن هویداست.اما مهمترین و حیاتی ترین کار یافتن نشانه دوم است تا از طریق آن به نشانه نهایی برسید و سپس اقدامات بعدی.

جناب تارام تمامی موارد فوق را میتوانید با دستگاهی که از بنده خریداری نموده اید بررسی و از صحت کار اطمینان خاطر پیدا کنید بنده تعهد داده ام که دستگاهتان در 4 متری یک سینی بزرگ با 50 سانت قطر را شناسایی می نماید و همانطور که تست کردید می شود به این دستگاه اعتماد کرد.بعد از تمرینات اولیه و یادگیری کامل فوت و فن دستگاه میتوانید با خیال راحت موارد ذکر شده در بالا را به کمک این دستگاه چک و بررسی نمایید.

با بیکرانه ترین اسپاس ها

مهدی شریفی

قابل توجه دوستان گرامی صف پاسخ گویی به سوالات از قرار زیر است

 جناب آقای شمامی(کردستان)

 جناب آقای عابدی(اردبیل)

 جناب آقای افشار (قزوین)

 جناب آقای عسکرپور(گیلان)

 جناب اقای سلیم (همدان)

جناب آقای کریمی(کردستان)

جناب آقای ذاکری(آذربایجان شرقی)

جناب آقای بهرامی(کردستان)

جناب آقای سواره(آذربایجان غربی)

و...