مقبره دانیال نبی تخریب شد؟؟!!

تخریب مقبره دانیال نبی

به‌دنبال طرح توسعه مقبره دانیال نبی، بخشی از دیوار ضلع غربی این اثر تاریخی ـ مذهبی ارزشمند در شوش ریزش کرد. آنطور که دوستداران میراث‌فرهنگی خبر داده‌اند، گودبرداری‌هایی که چند روز پیش در اطراف مقبره برای احداث مسجد و پارکینگ صورت گرفته بود سبب ریزش کاشی‌های دوره قاجار و پهلوی اول شده است.
 
طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) با هدف توسعه صحن‌های حرم با مشارکت اداره اوقاف و اداره میراث‌فرهنگی استان خوزستان به مدت دو سال درحالی آغاز شده که پیشتر فعالان و کارشناسان میراث‌فرهنگی نقدهایی بسیاری را درخصوص اجرای این طرح وارد کرده بودند. فعالان میراث‌فرهنگی معتقد بودند، ساخت و ساز در شبستان به بنای اصلی این آرامگاه لطمه وارد می‌کند و اگر طرح توسعه با حساسیت و دقت کامل صورت نگیرد صدمات جبران ناپذیری به بنا وارد می‌شود.
 

ادامه نوشته

پاسخ به سوالات کاربران و نظرات آنها

 

 پاسخ به نظرات ثبت شده در بخش نظرات وبلاگ توسط برخی کاربران محترم

 

دوشنبه 29 دی1393 ساعت: 16:6                          توسط:احمد

با سلام خدمت استاد شریفی. استاد میخواستم نظر شما را در رابطه با دستگاه exp 4500 بدونم و همچنین قیمت این دستگاه. با تشکر از لطف شما

پاسخ:

دوست گرامی من به شخصه با با دستگاه فوق الذکر تجربه ای نداشته ام اما دوستان بسیاری دارم که با این دستگاه بصورت حرفه ای کار کرده اند و همگی از سخت بودن کارایی دستگاه و نیاز به وقت و تمرین و تجربه جهت کار با این دستگاه بسیار آزرده خاطر هستند.البته به خاطر داشته باشید که در خرید دستگاه ها چند فاکتور بسیار مهم و اساسی است.

1- اصلی و غیر اصلی بودن

ادامه نوشته

نشانه جغد و نشانه سر انسان.مقبره هایی اشرافی

پاسخ به سوال مطرح شده توسط :آقای دره پادشاهان

سلام.خوب هستید جناب شریفی

چیکار میکنید با زحمتهای ما امیدوارم که تنتون سالم و ایام به کام باشه
عرض به خدمتتون:
عکسهای 1-2-3 مربوط به یک غار هستند که بعد از ورود طی 2-3متر دیگه باید سینه خیز رفت داخل و کفش خاک هست البته بنظر خاک دستی میاد چون سفت نسیت
عکس  4 بنظرم جالب اومد علامت خاص نداره جهتش بطرف شماله
عکس 5-7 نمای روبری جغد هستن
عکس  11-12بصورت صورت انسانه وعکس13 نمای دورترشه
عکس 14شبیه سگی هست که روی پاهاش وایساده البته از دید من
عکسهای 15-16- 17 نمای روبروی عکسهای 11-12-13 هستن
عکس 10 مکانی هست که در عکس 16 با فلش مشخص شده
لطفا بغیر از عکس جغد ونمای روبروی جغد بقیه عکسها رو داخل سایت نذارین ممنون میشم
 
ادامه نوشته

کلاس های آموزش علائم و نشانه های دفینه توسط مهدی شریفی؟؟

اولین جلسه از دور دوم کلاس های آموزشی برگزار شد

این سلسه نشست ها بصورت پرسش و پاسخ و کاملا دوطرفه در حال برگزاری است

جلسه اول به بررسی نشانه شتر و توضییحات و تفسیرات این نشانه ارزشمند با استناد به آیین های پیش رزتشتی،زرتشتی و دوران اسلامی به پایان رسید

در تمامی کلاس ها و بحث ها به واکاوی ریشه های آیینی و اعتقادی و علمی مباحث پا فشاری خواهد شد در این کلاس ها تمام تمرکز بنده و دوستان عزیز بر این نکته معطوف است که نشانه ها با دید علمی و ارزش عمومی و به عنوان میراث فرهنگی این مرز و بوم مورد بررسی قرار گیرند نه مانند دیگر دوستان که تمامی هم و غم شان مباحث مادی و تخریب آثار چند هزار ساله و به یغما بردن سرمایه های ملی ماست که البته تمامی منابع و رفرنس هایشان سایت ها و در کل مطالبی مربوط به تمدن یونان و بیزانس می باشد.آیین های حاکم بر ایران زمین به دلیل وجود تفاوت های مهم و اساسی در دین و مذهب و آیین با تمدن هایی چون یونان و بیزانس و لیدیه و لوکیه (ترکیه) دارای مفاهیم و اصول متفاوتی است چرا که ادیان و اساطیر این اقلیم ها باهم تفاوت های عمیق و تشابهات سطحی دارند البته در مواردی اندک برخی متشابهات وجود دارد اما بی شک تمامیت و کلیت مباحث را شامل نمی شود. 

امید است که بتوانیم سهمی در بالا بردن معلومات مخاطبین عزیز و تعالی هدف با ارزش سایت که همانا حفظ آثار و میراث گرانبهای این سرزمین است داشته باشیم.از تمامی دوستان و علاقه مندان و مخاطبین سایت ها و وبلاگها عاجزانه خواهشمندیم که  با بالا بردن معلومات خود و اطرافیان خویش و جلوگیری از هرگونه حفاری غیر مجاز که هیچ پایه علمی ندارد و حاصلی جز لطمات جبران ناپذیری بر پیکره این آثار کهن و میراث گرانبهایمان نخواهد داشت مارا در رسیدن به این هدف والا یاری نمایند.

با بیکرانه ترین اسپاس ها

مهدی شریفی

گوردخمه دکان داوود مربوط به ماد ها

گوردخمه دکان داوود را بهتر بشناسیم

گوردخمه دکان داوود یا کل داوود در 3 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه قرار گرفته است. دخمه در دل صخره ستبری كنده شده است و از زمين ارتفاع دارد و دسترسي به داخل آن امكان ندارد. در بالای دخمه 3 ردیف قاب سنگی حجاری شده و دو ستون سنگی که فقط مختصری از انتهای سرستونها در بالای دخمه باقی مانده است نمای این دخمه را تشکیل می دهد. این مکان نزد اهل حق متبرک بوده و در بعضی از اوقات سال برای انجام مراسم مذهبی در آنجا اجتماع می‌ کنند. این گور دخمه در میان اهالی به کل داوو معروف است.

ادامه نوشته

سکه نقره خسرو پرویز

یکی از مخاطبین گرامی وبلاگ نظری را در بخش نظرات مبنی بر اشتباه بنده در تشخیص سکه ای مربوط به پادشاهان ساسانی قرار داده اند بنده نیز به جهت بالا بردن علم ناچیز خود و افزودن به علم بی پایان و بی اندازه ایشان و همچنین تشریح برخی نکات برای کاربران و مخاطبان عزیز توضیحاتی را ارائه می نمایم امیدوارم مفید واقع گردد.

پاسخ به سوال مطرح شده توسط : آقای شهاب

سکه ها اصیل هستن و مربوط به خسرو پریوز اوایل سلطنت میباشند و صد در صد اصیل میباشد افسوس که چنین کارشناسانی داریم که فرق بدل با اصل را نمیدانند

این دوست گرامی نظر خود را در ذیل این عکس ها ثبت کرده بودند.

ادامه نوشته

از تپه حسنلو چه میدانید؟؟

تپه حسنکو کجاست؟

پهٔ حسن‌لو در ۷ کیلومتری شهر نقده قرار دارد و یکی از تپه‌های باستانی ایران است که قدمت آن به بیش از ۶ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد

تپه حسن‌لو با وسعت30 هکتار و ارتفاع 20 متر در 7 کیلومتری شمال شرق شهر نقده در استان آذربایجان غربی و در کنار روستای حسن لو واقع شده است. جام بزرگ طلایی حسن‌لو که مربوط به دوران مانائی می‌باشد در این تپه کشف شده است.

ادامه نوشته

جوغن مهم و کروکی ادامه کار

پاسخ به سوال مطرح شده توسط : آقای شاطریان

سلام.ضمن تشکر بابت محبتتون.نظرتون راجع به عکسهای بالا چیه.منطقه باستانیه و چندمورد هم بار داشته که برده شده.جوغان گرد جلو گوشه هم خودم پر از خاک کردم

ادامه نوشته

تله گنج و تونل دفینه و رمزگشایی نشانه های حین حفاری

آیا نفر بعدی شما خواهید بود؟؟

درخواست ادامه راهنمایی ها توسط:آقای میرزایی

ادامه نوشته

مقبره ای مهم اشرافی.درب مسدود.سرمال و هواکش یا غار...

پاسخ به سوال مطرح شده توسط : آقای سلطانی

 

ادامه نوشته